Broekauto
  Onze vestigingen

Broekauto

Grotestraat 90 5141 HB WAALWIJK (0416) 33 20 54

Subaru Outback dubbel in de prijzen

* Subaru Outback wint wederom Canadese titel 'Beste koop SUV onder 50.000 dollar'

* Veiligheidssysteem EyeSight wint Automotive Brand Contest in Duitsland

* Wegligging, standaard veiligheidsvoorzieningen en flexibiliteit Outback geprezen

* Subaru Outback ook in Nederland populair

Het Canadese Car Guide (Guide de l'Auto) heeft voor het zevende jaar op rij de Subaru Outback aangewezen als beste koop in de categorie ‘SUV's onder 50.000 dollar’. Daarnaast wist de Outback in Duitsland dankzij EyeSight, het standaard veiligheidssysteem, de prestigieuze Automotive Brand Contest te winnen in de categorie ‘Toekomst, Mobiliteit en Onderdelen’. De titel ‘Beste Koop’ en de Duitse prijs onderstrepen de kwaliteiten van Subaru’s vlaggenschip.

Belangrijkste keuzehulp

Car Guide is al ruim 50 jaar een van Canada’s meest gerenommeerde autobladen en wordt door veel kopers van een nieuwe auto gezien als de belangrijkste keuzehulp bij aanschaf. De 'Beste Koop' in de verschillende categorieën wordt jaarlijks door een vakjury van ervaren journalisten geselecteerd. Het Automotive Brand Contest is de enige onafhankelijke, internationale designcompetitie voor automerken. Met de competitie beloont de German Design Council, bestaand uit 200 grote bedrijven, onderscheidende product- en communicatieontwerpen.

Bovengemiddeld

Om door Car Guide als beste koop aangemerkt te worden, wordt een auto door de deskundige jury beoordeeld op een groot aantal aspecten: brandstofverbruik, betrouwbaarheid, veiligheid, bruikbaarheid, rijeigenschappen, multimedia aan boord en tot slot de algehele uitstraling van het model. Op al deze punten scoorde de Subaru Outback bovengemiddeld goed en sleepte daarmee de titel in de wacht.

EyeSight

De Automotive Brand Contest werd door de Outback gewonnen vanwege de uitgebreide functionaliteit en relatieve eenvoud van het door Subaru zelf ontwikkelde EyeSight. Het systeem bestaat uit twee naast de binnenspiegel geplaatste stereocamera’s die werken als een extra paar ogen. Simpel en doeltreffend, waar andere merken juist voor gecompliceerde detectietechniek met sensoren, radar of infrarood kiezen en vaak minder goede resultaten halen dan Subaru.

Outback

Het succes van de Outback is niet vreemd. In Canada valt hij in de smaak vanwege zijn robuuste karakter, in Nederland spelen met name factoren als veelzijdigheid, veiligheid en comfort voor een scherpe prijs een belangrijke rol. En natuurlijk de uitgebreide uitrusting. Standaard zijn onder andere een krachtige benzine- of dieselboxermotor, CVT-automaat, Subaru's befaamde vierwielaandrijving (Symmetrical All Wheel Drive) en dus EyeSight. In Nederland zijn sinds de introductie dit jaar inmiddels 138 Outbacks verkocht, een toename van 700 procent ten opzichte van 2014.

Subaru Outback wint prestigieuze Automotive Brand Contest in de categorie ‘Toekomst, Mobiliteit en Onderdelen’.

Terug naar het nieuwsoverzicht