Broekauto
  Onze vestigingen

Broekauto

Grotestraat 90 5141 HB WAALWIJK (0416) 33 20 54

Techniek

Elke auto die de Subaru fabriek verlaat, wordt gemaakt met dezelfde Subaru DNA; de Symmetrical All-Wheel Drive, de Boxer motor en het Subaru Vehicle Dynamics Control System. Het is het hart en ziel van onze voertuigen, en het is wat een Subaru een Subaru maakt.

Symmetrical All Wheel Drive (AWD)

Subaru is 's werelds grootste fabrikant van vierwielaangedreven personenauto's. De eerste Subaru's met deze voorziening, officieel 'Symmetrical All Wheel Drive' geheten, kwamen op de markt toen de concurrentie er nog niet eens aan dácht (in 1972). En wat in de theorie al logisch leek (twee extra aangedreven wielen = méér grip en dus méér veiligheid) bleek in de praktijk zelfs nog beter te werken. Met als gevolg dat Subaru met haar standaard permanente vierwielaandrijving met name in bergachtige streken vanwege hun ingebouwde grip (veiligheid!) tot de meest populaire auto's behoren. Daarnaast is een Subaru met Symmetrical All Wheel Drive bij vele mensen die met een aanhanger of caravan rijden dé favoriete auto.

In de afgelopen decennia wist Subaru het fenomeen Symmetrical AWD steeds weer te perfectioneren. Elk Subaru-model heeft in basis hetzelfde AWD-systeem, zij het keurig aangepast op het specifieke model. De huidige systemen, stuk voor stuk perfect aansluitend op uiteenlopende modellen, zorgen daardoor ook op de snelweg of in de stad voor belangrijke pluspunten ten opzichte van auto's met tweewielaandrijving: extra grip, meer stabiliteit en een extreem hoge bochtvastheid. En dat maakt Subaru's met permanente Symmetrical AWD vóór alles veiliger voor iedereen, onder àlle weg- en weersomstandigheden!

Bekijk onderstaande YouTube video voor meer informatie over Symmetrical AWD.
 

 

 

 

Subaru Boxer

De krachtbronnen die Subaru gebruikt gelden als onverwoestbaar. Alle Subaru's beschikken over BOXER motoren die, afgezien van hun betrouwbaarheid en kracht nóg een belangrijk kenmerk hebben. Dankzij hun unieke opbouw zijn het relatief 'platte' motoren die daardoor in vergelijking met normale motoren ook laag in de motorruimte zijn gemonteerd. De Subaru Boxer-motoren dragen daardoor bij tot een laag zwaartepunt van de auto, met alle positieve gevolgen van dien voor de stabiliteit en wegligging. Voor meer uitleg over de Subaru Boxermotor kunt u onderstaande video bekijken.
 

 

 

Koppelkromme

De koppelkromme zegt iets over de karakteristiek van de motor. Gaat het om een sportmotor waarin je veel moet schakelen om altijd het maximale vermogen beschikbaar te hebben? Of gaat het juist om een soepele reismotor waarin je nauwelijks de pook hoeft te bedienen? Het spreekt voor zich dat dit laatste extra prettig is wanneer er een caravan getrokken wordt. Onder het koppel verstaat men de kracht die een motor tijdens het draaien ontplooit. De hoeveelheid koppel varieert echter naarmate het toerental van de motor - de zogenaamde draaisnelheid - verandert. Voor een comfortabele personenauto is het belangrijk dat het koppel zo min mogelijk varieert over een zo breed mogelijk toerengebied. We spreken dan over een soepele motor. In dat geval heeft de auto een 'vlakke koppelkromme' en heeft de motor ook bij lage toerentallen al veel trekkracht. En omdat dit zo is hoef je ook niet veel te schakelen.