Broekauto
  Onze vestigingen

Broekauto

Grotestraat 90 5141 HB WAALWIJK (0416) 33 20 54

VEELGESTELDE VRAGEN

  • Algemeen

    • Waar wordt een Subaru gemaakt?

      Alle Subaru’s die in Nederland zijn geleverd zijn in Japan gemaakt. De zeer strenge kwaliteitsnormen die daar worden gehanteerd staan garant voor een bewezen Japanse topkwaliteit.

    • Waar kan ik brochures vinden van de Subaru modellen?

      Op onze modellenpagina kunt u onze modelbrochures downloaden. Papieren brochures zijn te verkrijgen bij uw Subaru-dealer.

  • Garantie

    • Subaru geeft hoog op over de hoge betrouwbaarheid. Is dat bewezen?

      Ja, dat blijkt uit meerdere onderzoeken, onder andere van de ANWB en Autoweek. Subaru is één van de oudste Japanse automerken op de Nederlandse markt en heeft kwaliteit op de eerste plaats staan.

    • Hoe lang heb ik garantie op mijn Subaru?

      Subaru garandeert dat een nieuwe Subaru vrij is van defecten, fabricagefouten en materiaalfouten (ook met betrekking tot de lak) gedurende een periode van 3 jaar met een maximum van 100.000 kilometer. Verder worden de metalen delen van de carrosserie gegarandeerd op doorroesten van binnenuit gedurende een periode van 12 jaar zonder kilometerbeperking. Voor originele Subaru-accessoires geldt een garantieperiode van 2 jaar zonder kilometerbeperking. Voor originele Subaru-vervangingsonderdelen is dat 2 jaar zonder kilometerbeperking. Accu's worden tot 1 jaar na aanschaf volledig gegarandeerd.

    • Kan ik de Subaru Mobiliteits Garantie verlengen?

      De Subaru Mobiliteits Garantie kan na de periode van 3 jaar verlengd worden met telkens 12 maanden Subaru Mobiliteit Garantie indien het jaarlijks of kilometrage onderhoud bij de officiële Subaru dealerorganisatie is uitgevoerd. De Subaru-dealer die het onderhoud voor u heeft uitgevoerd kan de gratis verlenging voor u regelen. Mobiliteits garantie geldt alleen voor Nederlandse auto’s die voor het grootste deel in Nederland gebruikt worden. Klik hier voor meer informatie over Subaru Mobiliteit Garantie.

  • Subaru rijders

    • Ik ben de handleiding van mijn auto kwijt, hoe kom ik aan een nieuwe handleiding?

      Handleidingen zijn te verkrijgen via de officiële Subaru dealerorganisatie.

    • Mag ik mijn Subaru bij een universeel garagebedrijf aanbieden voor reparatie of onderhoud?

      U bent natuurlijk vrij om te kiezen bij welk garagebedrijf u uw Subaru voor onderhoud en reparatie aanbiedt. Echter, op het moment dat u besluit de auto niet bij een officiële Subaru-dealer voor onderhoud of reparatie aan te bieden (of bij de aanschaf van een NIET-dealer onderhouden auto), bestaat de mogelijkheid dat er geen gebruik wordt gemaakt van originele onderdelen, gereedschappen en reparatie-instructies. Verder is het mogelijk dat bepaalde kwaliteitsverbeterende maatregelen aan uw Subaru niet worden, of zijn, uitgevoerd. Hieruit voortvloeiende garantie- of coulanceverzoeken kunnen wij niet accepteren en zullen daarom worden afgewezen. 
       
      Tevens vervalt het recht om gebruik te kunnen maken van de Subaru Mobiliteit Garantie. Alleen wanneer u uw Subaru volgens de fabrieksvoorschriften bij de Subaru-dealer wordt onderhouden, kunt u aangemeld worden voor de Subaru Mobiliteits Service.

    • Wanneer moet mijn Subaru onderhoud krijgen en wat zijn de prijzen hiervan?

      De huidige modellen van Subaru dienen iedere 12 maanden of 15.000 kilometer (wat eerder komt) onderhoud te krijgen. In het Service & Garantieboekje dat bij de auto is geleverd staat het onderhoudschema beschreven. Informeer vooraf bij de Subaru-dealer naar de pakketprijs van een onderhoudsbeurt. De dealer kan dan, met een speciaal ontwikkeld programma, snel de juiste prijs bepalen. De prijzen zijn inclusief arbeidsloon en btw en als u dit wenst kunt u de offerte uitgeprint mee naar huis krijgen. Zo weet u exact wat de te verwachten kosten zijn en betaald u nooit teveel. Mocht er toch een extra reparatie en/of vervanging nodig zijn, dan informeert de dealer u altijd vooraf over de extra kosten. Pas nadat u toestemming heeft gegeven, worden de werkzaamheden uitgevoerd. Kortom: bij de Subaru-dealer zit u goed voor onderhoud en reparatie en op het uitgevoerde onderhoud zit zes maanden garantie en twee jaar op de gebruikte onderdelen.

  • Subaru Mobiliteits Service

    • Wanneer ontvang ik mijn pasje?

       U ontvangt uw pasje bij aflevering van uw nieuwe Subaru of na het uitvoeren van het reguliere onderhoud.

       Hoe verleng ik mijn abonnement?

      Laat uw Subaru volgens de voorschriften onderhouden en na het onderhoud krijgt u automatisch de verlenging aangeboden door de Subaru dealer

    • Heb ik standaard recht op hulp bij pech via de Subaru Mobiliteits Garantie?

      Ja zelfs bij een lekke band voor uw deur thuis wordt u geholpen.

    • Welk nummer moet ik bellen als ik gestrand ben?

      Alleen als u een pasje heeft kunt u gebruikmaken van de service onder nummer +31 20 8512229. 

      In geval van stranding als gevolg van mechanische of elektronische pech, kunt u contact opnemen met de Subaru Internationale Wegenhulpgarantie.

       Bent u gestrand in Nederland dan kunt u bellen met telefoonnummer: 020-8512229

    • Bent u gestrand in het buitenland dan kunt u bellen met telefoonnummer: +31-20-8512229

       Ook in geval van schade kunt u contact opnemen met +31-20-8512229.

      Of met de verzekeringsmaatschappij van uw auto of met uw verzekering.

    • Waar kan ik een Subaru Mobiliteits Service pas aanvragen?

       U krijg deze uitgereikt bij uw nieuwe Subaru met een geldigheid van drie jaar of na het uitgevoerde reguliere onderhoud bij de officiële Subaru dealer.

  • Techniek

    • Kan ik met mijn Subaru E10 (benzine) of B7 (diesel) tanken in het buitenland?

      Ja, dat kan zonder problemen.

      Indien u in het buitenland rijdt kunt u eventueel ook kiezen voor een benzine met een hoger octaan gehalte; RON98 zou een goed alternatief zijn. Deze brandstof met het hogere octaangehalte kan tijdens langer ritten goed worden gebruikt, met name als er veel snelweg kilometers worden gemaakt.

      B7-Diesel: samenstelling van 7 % Biodiesel (DIN EN 14214) en 93 % Diesel (DIN EN 590)  
      E10- benzine: samenstelling van 10 % Ethanol (DIN EN 15376) en 90 % Benzine (DIN EN 228)

    • Ik heb een technisch probleem aan mijn Subaru. Kunt u hierbij helpen?

      Wij begrijpen dat het zeer vervelend is om geconfronteerd te worden met een technisch probleem aan uw Subaru. Echter, het is moeilijk om op afstand te oordelen over de oorzaak van een bepaald probleem en om een reparatie advies af te geven. De Subaru dealer is en blijft het meest geschikte aanspreekpunt. De monteurs van de officiële Subaru dealers worden doorlopend door ons getraind en weten daarom alles van uw Subaru. Ook beschikt de Subaru dealer over geavanceerde diagnoseapparatuur en gereedschappen.

      Daarnaast is de Subaru dealer op de hoogte van de procedure en voorwaarden en de mogelijkheid om in contact te treden met de Technische Helpdesk van Subaru  Nederland .

      De medewerkers van de Subaru Customer Service zijn niet technisch onderlegd en kunnen u dan ook geen antwoord kunnen geven op technische vragen.

    • Is mijn Subaru ook geschikt om te rijden op LPG ?

      De huidige modellen van Subaru zijn niet voorbereid om op LPG te rijden. Indien toch wordt besloten een LPG-installatie te monteren vervalt de fabrieksgarantie.

  •  

Staat uw vraag hier niet bij? Voor het beantwoorden van overige vragen staan de medewerkers van onze Customer Service voor u klaar. Via het contactformulier kunt u uw vraag stellen aan de medewerkers van de Customer Service van NV Subaru Benelux. Wij streven ernaar uw vraag binnen 3 werkdagen te beantwoorden.